Als het gaat om telefoonabonnementen is de keuze oneindig en dus zie je vaak door de bomen het bos niet meer. Of je nu voor de eerste keer een abonnement afsluit of op zoek bent naar een ander abonnement, het is belangrijk dat je goed op zoek gaat naar een abonnement dat het beste bij jou past. Door op zoek te gaan naar een abonnement dat het beste past bij bijvoorbeeld jouw belgedrag, is het mogelijk om heel veel geld te besparen.
Welke opties zijn er?
Bij een abonnement zijn er allereerst drie opties. Zo is er het abonnement waarbij je een toestel neemt, een Sim Only, waarbij je alleen een simkaart krijgt of de prepaid. Bij een prepaid zit je niet vast aan een abonnement maar betaal je op basis van je gebruikt en waardeer je je kaart op zodra er geen tegoed meer opstaat.
Abonnement met telefoon
Wanneer je kiest voor een abonnement met toestel krijg je dus bij het abonnement een toestel. Krijgen is alleen niet het juiste woord want uiteraard moet je hier ook gewoon voor betalen. Het toestel wordt gezien als een krediet en hier moet je maandelijks een bedrag voor betalen. Het afsluiten van dit abonnement is echter niet voor iedereen mogelijk, wanneer je geregistreerd staat bij BKR of stichting Preventel is het vaak niet mogelijk.
Sim Only abonnement
Het grote voordeel van een Sim Only abonnement is dat de maandelijkse kosten een stuk lager liggen, dit daar je niet hoeft af te lossen voor een nieuwe mobiele telefoon. Nog een groot voordeel bij Sim Only is dat het ontzettend flexibel is en dat je het abonnement helemaal kunt afstemmen op jouw belgedrag.
Prepaid
Vooral voor ouderen is prepaid een groot voordeel. Een prepaid kaartje is uitermate geschikt voor mensen die eigenlijk bijna nooit met een mobiele telefoon bellen. Daarbij komt kijken dat je alleen maar hoeft te betalen voor hetgeen je gebruikt. Is je tegoed op dan kun je deze heel makkelijk opwaarderen, dit kan online of met een opwaardeerbon die men bij de supermarkt kan kopen.