Er kwam een einde aan het bedrijf Rumag, dat bekend stond om zijn assortiment van T-shirts, mokken en ballonnen met grappige teksten, doordat het failliet werd verklaard.
Ondanks het gebrek aan recente financiële informatie, bleek uit data van 2022 dat het bedrijf aanzienlijke verliezen leed.
Producten van Rumag omvatten onder andere mokken met de tekst ‘Niet.mijn.probleem’, deurmatten met ‘Rot.op’, en ovenwanten met ‘Aangebrande.tengels’.
Met de typerende punt tussen woorden ontwierp, produceerde en verkocht Rumag kledingaccessoires, zowel online als offline, sinds de oprichting in 2016.
Ondanks een divers aanbod, waaronder oranje T-shirts, hoodies, sweaters en huispakken voor het aankomende EK voetbal, kampte Rumag met financiële moeilijkheden.
Gisteren heeft de rechtbank in Amsterdam het faillissement van het bedrijf uitgesproken. De laatst bekende financiële gegevens van Rumag bij de Kamer van Koophandel dateren van
Eind december 2022 waren de financiële resultaten van Rumag niet positief, met een verlies van bijna 1,3 miljoen euro.
Het eigen vermogen van Rumag was eind 2021 al negatief en bleef dalen tot min 1,7 miljoen euro aan het einde van 2022, wat aangeeft dat het bedrijf in technisch faillissement verkeerde.
De financieel directeur van Just Another Media, het moederbedrijf dat nu ook failliet is, David van Oosten Slingelandt, heeft geen commentaar gegeven.
Curator Charlotte de Haan, betrokken bij het afhandelen van het faillissement van Rumag samen met Sylvain Saris, kon weinig informatie verstrekken.
Zij benadrukte dat ze momenteel de inventarisatie uitvoeren en de mogelijkheid van een doorstart onderzoeken. Verschillende partijen hebben interesse getoond, maar concrete details zijn op dit moment nog niet bekend.
De reden achter het faillissement wordt nog onderzocht, en het is nog niet duidelijk of de resultaten van 2023 gunstiger waren dan die van 2022.