Reden onbekend: Het grappige tekstbedrijf gaat failliet!

recht 1jpg

Er kwam een einde aan het bedrijf Rumag, dat bekend stond om zijn assortiment van T-shirts, mokken en ballonnen met grappige teksten, doordat het failliet werd verklaard.

Ondanks het gebrek aan recente financiële informatie, bleek uit data van 2022 dat het bedrijf aanzienlijke verliezen leed.

Producten van Rumag omvatten onder andere mokken met de tekst ‘Niet.mijn.probleem’, deurmatten met ‘Rot.op’, en ovenwanten met ‘Aangebrande.tengels’.

Met de typerende punt tussen woorden ontwierp, produceerde en verkocht Rumag kledingaccessoires, zowel online als offline, sinds de oprichting in 2016.

Ondanks een divers aanbod, waaronder oranje T-shirts, hoodies, sweaters en huispakken voor het aankomende EK voetbal, kampte Rumag met financiële moeilijkheden.

Gisteren heeft de rechtbank in Amsterdam het faillissement van het bedrijf uitgesproken. De laatst bekende financiële gegevens van Rumag bij de Kamer van Koophandel dateren van

Eind december 2022 waren de financiële resultaten van Rumag niet positief, met een verlies van bijna 1,3 miljoen euro.

Het eigen vermogen van Rumag was eind 2021 al negatief en bleef dalen tot min 1,7 miljoen euro aan het einde van 2022, wat aangeeft dat het bedrijf in technisch faillissement verkeerde.

De financieel directeur van Just Another Media, het moederbedrijf dat nu ook failliet is, David van Oosten Slingelandt, heeft geen commentaar gegeven.

Curator Charlotte de Haan, betrokken bij het afhandelen van het faillissement van Rumag samen met Sylvain Saris, kon weinig informatie verstrekken.

Zij benadrukte dat ze momenteel de inventarisatie uitvoeren en de mogelijkheid van een doorstart onderzoeken. Verschillende partijen hebben interesse getoond, maar concrete details zijn op dit moment nog niet bekend.

De reden achter het faillissement wordt nog onderzocht, en het is nog niet duidelijk of de resultaten van 2023 gunstiger waren dan die van 2022.


Optimisme werd getoond door het bestuur van Rumag in de jaarrekening van 2022. “De continuïteit van de vennootschap hangt in hoge mate af van de bereidheid van de groepsmaatschappijen/aandeelhouders om deze financiering te continueren en aan te vullen.”


”Er zijn inmiddels concrete toezeggingen hierover gedaan”, stond er te lezen. Voor Rumag liep het echter anders dan verwacht.


1. Vier jaar geleden kreeg het bedrijf al veel aandacht in het programma van Lubach.
2. Veel teksten bleken afkomstig te zijn van internet en social media.
3. Bijna iedereen is bekend met dit bedrijf.
4. Ze waren erg actief op social media in ons land.
5. Het is toch wel spijtig!

auteur avatar
Mischa P.
Hoi. Ik ben Mischa P., altijd nieuwsgierig en vol vragen. Als onderzoeksjournalist duik ik diep in elk verhaal, op zoek naar de naakte waarheid. Dit artikel? Een klein stukje van mijn wereld, recht uit het hart.
Scroll naar boven