De Aldi is een supermarktketen van grote omvang met vestigingen over de hele wereld. De focus van de Aldi-formule ligt op een beperkt assortiment, hoogwaardige producten en lage prijzen.
De onderneming tracht kosten te minimaliseren door goedkope locaties te betrekken voor winkelpanden en deze eenvoudig in te richten.
Matthew Lesky, de trotse manager van een Aldi vestiging in Amerika, is zeer populair op TikTok.
Met zijn video’s biedt hij een kijkje achter de schermen en legt hij in een video uit waarom zijn kassamedewerkers zo vlot scannen.
In zijn video deelt hij mee dat de kassamedewerkers daadwerkelijk worden getimed door managers.
Er is een systeem op de kassa’s geïnstalleerd dat de snelheid controleert waarmee de artikelen worden gescand door het personeel. Alles wordt nauwlettend in de gaten gehouden.
Na afloop van hun dienst ontvangen kassamedewerkers een rapport met statistieken zoals de snelheid van het scannen en de tijd tussen het helpen van klanten.
Managers beschouwen het voor medewerkers als een uitdaging om hun eigen prestaties te verbeteren.
Er is niet bekend of medewerkers dit vrijwillig doen of dat er mogelijk een beloning tegenover staat.
Volgens Lesky zijn sommige kassamedewerkers soms te enthousiast, wat leidt tot klachten van boze klanten.
Klanten klagen regelmatig over gekochte producten die verpletterd zijn, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Een behendige manager weet altijd een verklaring te geven en vraagt begrip aan klanten voor ‘de speciale werp-vaardigheden.’
Van goed getrainde medewerkers’ wordt gesproken. Onderstaand een video van een kassamedewerker van een Amerikaanse Wal-Mart, die de snelheid demonstreert!
Er wordt in een andere video meer verteld over ‘werpen’, oftewel het scannen van producten.
”Normaal zou je denken dat je iets zou pakken en het op die manier zou verplaatsen, maar als je die beweging duizend keer per dag doet, wordt het heel gemakkelijk om het te gooien. Je creëert als het ware een soort werptunnel.”
1. Deze manager doet een opmerkelijke onthulling!
2. Door dit komen er met regelmaat klachten binnen van klanten
3. Het is niet bekend of de medewerkers dit met plezier doen
4. Dit wordt er dus allemaal nauwlettend in de smiezen gehouden:
5. Lijkt me niet heel prettig werken voor deze medewerkers…